Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten (Ambrózy báró esetei 1.) Vélemény

Budapest, 1896.
A város a millenniumi ünnepségek lázában ég. A békebeli Monarchia minden zugából tízezerszám tódulnak az emberek, hogy megcsodálják az ezeréves Magyarország egybehordott kincseit. Köztük van a Marosvásárhelyről érkezett, 16 éves Hangay Emma kisasszony is, akinek a rendezvények második napján nyoma vész.
Négy évvel később titokzatos távirat érkezik az azóta is gyászoló, idős édesapa, Hangay Árpád címére: a különös üzenetet Emma, a rég halottnak hitt lány küldte! Az ekkor 17 éves Mili kisasszony, Emma húga azonnal a fővárosba utazik, hogy nővére keresésére induljon.
A talpraesett, éles eszű lány nem sejti, hogy midőn felszáll a vonatra, rémálmokhoz hasonló kalandok sora veszi kezdetét, melyek kibogozásában egyetlen támasza a jó hírű, ám igen zord természetű mesterdetektív, Ambrózy Richárd báró lesz.

Amíg beteg voltam kellett valami érdekes és mégis életképes temperamentumú olvasmány. Így Böszörményi Gyulától a Leányrablás Budapesten című könyvet vettem nagyító alá.
Az első pár oldala a műnek katasztrofálisan unalmasnak tűnt . Már-már annyira hogy neki is fogtam hogy keressek valami mást… De végül egy pozitívabb hangvételű karakter elemzés a neten adott nekem némi löketet hogy kitartsak elhatározásom mellett.
Ez remek döntésnek bizonyult, hiszen elkezdett a cselekmény haladni és színt kapni. Ekkor már érdekes és rettentő pozitív hatású élmény volt a könyv azon aspektusa, hogy ez egy MAGYAR könyv ami nálam úgy áll össze hogy a helyeivel és neveivel és karaktereivel a tényleges akkori miliőt hozza vissza. Nem akar magyar írójú, de amerikai hatású lenni.
A karakterek szerintem jól kidolgozottak. Szórakoztató volt kicsit megismerni őket. A pattogós viták során én is mindig olyan szívesen képen töröltem volna a bárócskát. :D
Alig várom hogy beszerezzem a könyv következő részét. Biztos vagyok benne hogy az is nagy élmény lesz. Egyszerű a könyv és nagyszerű. Néhol furcsa a régies nyelvezet viszont ha így vissza gondolok ez adja meg azt a kis pluszt.
Az író nagyon szimpatikus számomra. Könnyen emészthető karakterek és történeteket fogalmaz meg. Mégis csavaros pattogós szófordulatokkal szórakoztatja az olvasót. 
Nézzetek utána a munkásságának. Nagyon megéri mert jobbnál jobb könyveket találhatok. És nem mellesleg egy tevékeny életutat és kis ösztönzést ara hogy a hátrányainkból is lehet előnyt kovácsolni. 
Már régebben neki fogtam a Gergős könyvnek de akkor nem volt időszerű. Most viszont annak zuhanok neki ismét. 
Ennek az írónak hosszútávú szerepe lesz a hétköznapjaimban hisz ennyi könyvet vétek lenne nem elolvasni!!! :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hamvasítási tapasztalataim

KALLOS FLORILLUM FÉNY HAMVASÍTÓ VÉLEMÉNY

DR SACHER'S KÖRÖMVIRÁG KRÉM HOMOKTÖVIS OLAJJAL VÉLEMÉNY