CITROMFA NEVELGETÉSE: Ahogy én csinálom.

Még jó meleg idő volt javában mikor kigondoltam hogy a limonádéba facsart citromnak a magját felhasználom. Mivel mindig csak útba van és mérgeskedek hogy belepotyog az üdítőbe ezért úgy gondoltam hogy valami pozitív érzést akarok ruházni ezekre a magokra. Így jött az ötlet hogy elültetem őket.
Na de ezt a pontot sok lépés előzte meg.

Utána kellett járni hogy miként mennek itt a dolgok. Ismét két oldal volt a segítségemre. Ezek igazán jó kiindulópontot jelentettek,

MI LEGYEN A CITROMMAGGAL?

A CITROM SZAPORÍTÁSA ÉS NEVELÉSE

Szóval most következzen a föld meghatározása... azaz hogy mi is kerül a cserepünkbe. Nem túl váratlan módon azonos verziót alkalmazom mint az előző bejegyzésben a chilinél.
Az én keverékem tartalmaz egy kis:
  • bolti virágföldet, 
  • sima kerti földet (felénk elég jó minőségű a talaj), 
  • kavicsos homokos sódert 
  • kandallóból származó tölgyfa hamu ami biztosítja majd a növényünk káliumban gazdag talaját.
Jó alaposan össze keverem hogy mindenhol egyenletes legyen a föld.
Mikor ez megvan beleteszem a cserepekbe a földet.
Itt következik némi eltérés hiszen a citromnál két próbát is tettem.
  1. A magokat teljesen lecsupaszítottam és csak a fehér kis magbelsőt áztattam be egy éjszakára langyos vízbe. Ezt követően csupán a cserépben lévő föld felső rétegébe nyomkodtam be amiből java részük kilátszódott. Ahelyett hogy ezen a ponton földel fedtem volna be inkább a kavicsos megoldást választottam. (Apró kavicsok legyenek!!!)
  2. A második verzióban egy egyszerű megoldást választottam. Lenyomkodtam  földbe a magokat amiket fél napot áztattam de nem csupaszítottam le. Ezek el lettek fedve földel.
A közös pontok hogy mind a kettőt meglocsoltam alaposan és utána mini fóliasátort építettem köréjük.
Lássunk pár képet a kis neveltjeimről!

2015.10.07.

Egyes típusú próbálkozás
Egyes típusú próbálkozás








Kettes típusú próbálkozás

2015.10.14

Kettes típusú próbálkozás
Egyes típusú próbálkozás

Tapasztalataim:

  1. Az egyes típusú próbálkozás esetén a növény összes magja zöld lett ám csak egy mutatott fejlődést. Viszont az aránylag gyorsan. Vékony nyúlánk szárat és nagyobb leveleket hoz.
  2. Ezzel szemben a kettes próbálkozás alanya később indult meg ám jóval nagyobb számban. Pontosítva 6 darab. Száruk valamivel vaskosabb levelük kisebb.
Tegnap szórtam a felszínre egy kisebb adag hamut. Ez volt az év utolsó trágyázása. Innentől már csak a normál ütemű locsolás várható. A fejlődésről és egyéb eseményekről folytatás várható. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hamvasítási tapasztalataim

KALLOS FLORILLUM FÉNY HAMVASÍTÓ VÉLEMÉNY

DR SACHER'S KÖRÖMVIRÁG KRÉM HOMOKTÖVIS OLAJJAL VÉLEMÉNY