CHILI PAPRIKA TERMESZTÉSE: Ahogy én csinálom.

Chili paprika palánta
Már hetek óta várom, hogy ismerősöm végre küldjön chili magokat a saját termesztéséből. Mivel már jó ideje szeretnék ilyen növényt nevelgetni.
Most végre adja magát a lehetőség és nagyon lelkes vagyok. :)
Sőt az sem elhanyagolható tényező hogy én is és párom is nagyon imádjuk a csípős kajákat. Ő chili szempontból nagyon elfogult. Rengeteg félét kóstolt már és régen nevelgetett is ilyen növényt. Így nagyon támogatta az ötletemet.
Első dolgom volt elolvasni mit írnak a neten a termesztéséről és hát kifejezetten megnyugtatott hogy nem túl bonyolult a dolog. Vagy legalább is nem tűnik annak.

Jamie Oliver aránylag röviden és tömören elmondja mit hogy is kell tenni. De mint minden kíváncsi ember én is több ilyen oldalt megnézek magamnak hogy biztos legyen a dolog.
Ez alatt a link alatt már több és részletesebb információt kapunk. Ettől a ponttól kezdve nekem már nincs is kérdésem így neki is fogtam a magok ültetésének.

1. Első lépésben át kell gondolnunk milyen földet használunk.
Az én keverékem tartalmaz egy kis:
  • bolti virágföldet, 
  • sima kerti földet (felénk elég jó minőségű a talaj), 
  • kavicsos homokos sódert 
  • kandallóból származó tölgyfa hamu ami biztosítja majd a növényünk káliumban gazdag talaját.
2. Második lépésben jó alaposan össze keverem hogy mindenhol egyenletes legyen.
3. Mikor ez megvan beleteszem a cserepekbe a földet. 
4. Lyukakat furkálok a földbe és elhelyezem benne a magokat. Ezután betemetem.
5. Meglocsolom a földet.
6. Most a kedvenc részem jön! :) Egy aranyos kis fóliaházat építek a növényeknek hurkapálcából és fóliából. (Ez biztosítja a meleget és a párát a növényünknek.)
7. Most már csak várnunk kell míg megindul a növény.

Ez lett volna az én pár ötletem és megállapításom a chili termesztéssel kapcsolatban. :) Ha minden klappol és a növények szépen fejlődnek folytatódik róla a sztori nektek.
Ha bele gondolok ez az első lépésem a konyhakertem felé és minden bizonnyal próbálkozni fogok más növényekkel is.

Annak ellenére hogy nem konyhakerti dolog egyenlőre azért megemlíteném a citromfáimat amikről szintén készíthetek hasonló bejegyzést ha szeretnétek. :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hamvasítási tapasztalataim

KALLOS FLORILLUM FÉNY HAMVASÍTÓ VÉLEMÉNY

DR SACHER'S KÖRÖMVIRÁG KRÉM HOMOKTÖVIS OLAJJAL VÉLEMÉNY