M. C. Beaton - Agatha Raisin és a spenótos halálpite VÉLEMÉNY

Agatha Raisin, az egyedülálló, célratörő reklámügynök eladja cégét, felszámolja londoni életét és leköltözik a mesés nyugalmú, festői Cotswoldsba. Ám a vágyott életről kiderül, hogy borzalmasan unalmas. Agatha, hogy unalmát elűzze, benevez a helyi pitesütő versenyre. Mivel fogalma sincs sütésről-főzésről, vesz egy kész pitét a londoni ismerős boltban, és sajátjaként nevezi be. Még a zsűri elnökét, a helybeli Cummings-Browne ezredest is megpróbálja megvesztegetni, de nem ő nyer. Ám a verseny végeztével az ezredes hazaviszi a süteményt, megeszi és meghal. Kiderül, hogy a pite spenótjába gyilkos csomorika keveredett. A rendőrség ugyan véletlen balesetként zárja le az ügyet, ám Agatha gyilkosságra gyanakszik és nyomozni kezd…

Ezután a bevezető után pár mondatban prezentálnám véleményem a könyvről! Szerencsére ez a mű nem hozta belőlem elő azt a nagy mennyiségű vitriolt amit az előző NATSUME SOSEKI féle könyvre köpködtem. Sőt kifejezetten jó reakciókat váltott ki belőlem a kezdetekkor is.

M. C. Beaton 
Na kezdjünk is a részleteknek! Hónapokkal ezelőtt vagy talán volt az már egy éve is? Nem tudom. De annyi biztos hogy szemet vetettem erre a könyvre a http://moly.hu/ weboldal böngészésekor. Random módon beleolvastam azt hiszem az elültetett kertész című könyv előszavába és akkor úgy fúrta az oldalamat a dolog de mégsem törődtem vele. Hónapokig halogattam ilyen olyan okok miatt. De végül rávettem magam az elmúlt kb. 1 hónapban hogy újra álljak neki a könyvek falásának hiszen régen nem lehetett ki tekerni a kezemből a könyveket. Úgy érzem visszatértem erre a vágányra. 
Nagyon úgy tűnt hogy olvasni fogok. Így hát megkerestem az első részét Agatha sztorijának és nekirugaszkodtam azzal a kósza reménnyel hogy ez a könyv nem okoz csalódást.
S hogy mennyire nem? Az kimondhatatlan. Mivel megfogalmazódott bennem hogy legyen krimi de mégis könnyed. Ne legyen vontatott és eseménytelen. Nem kívántam a kusza rejtélyeket csak apró de jól összerakott fordulatokat, Tehát igazából fejben pont az ő könyveit vágytam meg magamnak. Örömittasan vettem tudomásul az első fejezet után hogy minden kritériumomnak tökéletesen megfelel. Ami igen ritka. 
De miről ítél elsőre az ember? Ránéz a borítóra nyilván. Így nincs más hátra: Nyargaljunk a könyv kinézetéhez!
Ez a küllem mint minden egyes Agatha témájú könyvről elmondható laza, könnyed, bohókás, figyelem felkeltő, lényegre törő, humoros és mégis egyszerű. De mivel a küllem igazodik a beltartalomhoz így ugyan ez rávetíthető magára az irományra is.

Nem szeretném senkinek lelőni a poént ha esetleg elolvassa így a tartalmi részekből nem emelek ki. Mindenki tapasztalja meg maga a karakterek és az események milyenségét. Bőven elég amit az előszó elcsattint nekünk mint mézesmadzagot.

Ez a mű tőlem: Bizony megkapja az 5 pontot! :)


Kellemes olvasgatást mindenkinek! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hamvasítási tapasztalataim

KALLOS FLORILLUM FÉNY HAMVASÍTÓ VÉLEMÉNY

DR SACHER'S KÖRÖMVIRÁG KRÉM HOMOKTÖVIS OLAJJAL VÉLEMÉNY