Hastánc a jó alakért

Honnan ered a hastánc?

"Eredetileg papok táncolták az ősi termékenységi táncot, mely később "népi tánccá" alakult, majd külön művészeti ággá, színpadi műfajjá fejlődött. Perzsia, Egyiptom, India térségről származtatják, de görög-török-szíriai kultúráknak is része volt a ma is - főleg arab kultúrákban - élő önkifejező táncnak. S bár a vándorló cigány törzsek elhozták magukkal az évszázadok alatt megtanult, továbbfejlesztett mozgásvilágot Európába, azt a kereszténység terjedése kiszorította keletre, elnyomásában elfelejtődött és évszázadoknak kellet eltelni újra, míg kerülő úton bár, és hivatásos művészek által, de végül eljutott hozzánk."

Hogyan ismertem meg és kezdtem el gyakorolni a hastáncot?

Még 14 évesen kezdtem el szimpatizálni az elég populáris verziójával ahogyan a Shakira videóklippijeit néztem. Később elkezdtem utánanézni a táncnak.
A kamasz korom ideje alatt végül is elsiklottam a dolog mellett. Elfogadtam hogy nekem úgy sem menne.

Közeledtem a húszas éveimhez és úgy éreztem csak nekem való ez a tánc. S láss csodát elkezdtem fogékonyságot mutatni a dolog felé. Ismételten a youtube csodálatos világa segített rajtam hisz elkezdtem erről szóló gyakorló videókat nézni és elég szépen fel tudtam magam fejleszteni.


Hogyan formál a hastánc?

Annyi izmot megdolgoztat hogy a derék és csípő táji zsírpárnák a rendszeres gyakorlatok során ha nem is tűnnek el nyomtalanul de olyan fajta változáson mennek át ami formálja az alakot.
Ha neki fogunk igen is számolni kell izomlázzal. Kellő intenzitás mellet kardió edzésnek is megfelel. 
Tehát a hastánc javítja az állóképességet és a mozgáskoordinációt.
A légzésünk kulcs fontosságú hastánc közben pont mint egy jóga vagy egyéb nyújtó gyakorlatok esetében. Hisz az izmok itt is nyújtáson mennek keresztül. 
Sőt az alapvető tartás a hastáncban megegyezik a helyes testtartással. Ebből következik hogy javítja a testtartást és tehermentesíti a gerincet, így segít a gerincproblémák megelőzésében, megszüntetésében.
Érzelmileg is formálja a nőket. Önbizalom, önértékelés javító. Sőt
ellensúlyozza a depressziós, szorongó stresszes hétköznapokat.
Mindenkinek csak ajánlani tudom!

Te milyen tánc vagy sport hatására érzed jobban magad? Milyen sportot vagy táncot űzöl rendszeresen? Válaszodat írd meg kommentben! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hamvasítási tapasztalataim

KALLOS FLORILLUM FÉNY HAMVASÍTÓ VÉLEMÉNY

DR SACHER'S KÖRÖMVIRÁG KRÉM HOMOKTÖVIS OLAJJAL VÉLEMÉNY