Az ide vezető út

“ Az önértékelés „az ember kritikai megítélése és minősítése önmagáról, képességeiről, tevékenységéről, magatartásáról. ”

Évekig önbizalomhiányban szenvedtem. (De ma már a helyes úton járok az esetek többségében.) Nem is sok biztató visszajelzést kaptam. Mindig be álltam a hülyék sorába önként hiszen ha nem biztatnak és leszólnak nyilván csak rossz lehetek.

Totálisan hibás feltételezés volt részemről. Az a gond hogy nem látnak minket emberi mivoltunk teljességében hiszen azt a szeletkét figyelik amit védőpajzsként magunk köré vonunk.

Nekem sokáig küzdenem kellett az önmagam köré épített falakkal. Amiben a dac és a szomorúság és a túlzott önkritika kapott szeretet. Sajnos az önvizsgálat nem volt jelen. Nem töprengtem el önmagamról hogy mit mi okból teszek.
Aztán eltelt némi idő nyilván eltelt a problémás kamaszkor és ráleltem a számomra optimális megoldásra.

Első ízben rájöttem hogy bármit is szeretnék az életben azért nekem kell megharcolnom.
Például külsőt tekintve ha csinos akartam lenni nem ülhettem fotókat nézve és fagyit eszegetve. Elhatározás és cselekvés hozott csak sikert.

Ezt követően elkezdtem felkutatni azt magamban mi az a megjelenés ami számomra optimális. Az ahogy a mindennapjaimat jobban esik élni. Szintén lépéseket tettem legyőzve magamban azt a félelmet és dacos hozzáállást és sztereotípiákat amiket tápláltam a dolgok felé. Tehát ha radikális hajszín és öltözködés változást lépünk meg az olykor teljesen jól hathat. :D

Eltelt egy év és a külső adott volt. De belül még mindig csak egy önképzavaros roncs voltam. Nem tudtam hová tartok és mit is érzek igazán. Fizikálisan összeomlottam beteg lettem a lelki gondok miatt.
Aztán önvizsgálatot tartottam. Kissé pont összekötős megoldásként mi miként hatott a múltamban a jelenemre.
Rá kellett ébrednem hogy nem viselkedem szerethető és másokat szeretni és becsülni tudó emberi lényként. Akkor ezt és miért várnám el másoktól? Mihelyst elkezdtem ennek fényében élni sorra jöttek a változások.

Minden esetben ha az én vagy mások életéről van szó igyekszem több nézőpontból szemlélni azt. Nem csupán egy sablonra gyártott hibás gondolatmenet alapján.

Félre értés ne essék a világ attól nem fordult ki a sarkából. Aki eleve elrendelten gyűlölt az a mai napig így is él. Aki lenéz és hülyének tart az szintén. Csupán egy dolog változott meg. Hogy ezért már nem utálom őket. Sajnálom azt aki annyira sem képes hogy ne a gyűlölködés szemüvegén át nézze a világot.

Azóta elértem a biztonságos békét amire vágytam. Azt az embert tudhatom társamnak akire igazán vágytam hosszú ideje és úgy tudom szeretni amilyen és nem azért hogy milyen is lehetne. Összeköltöztünk és szép apránként föl tudjuk építeni a közös kis életünket.

A pár évvel ezelőtti személyiségemmel és hozzáállásommal ez nem ment volna. Mindenkit csak biztatni tudok arra hogy igen is értékelje át önmagában a dolgokat. Mert csak az vezethet célra ha a realitás talaján maradva szemléljük az életünk.


Volt egy pont ezen az úton amiért hálás vagyok az internet varázslatos világának. Oda keveredtem youtub-on Eszti sminkes videóihoz. Sosem gondoltam hogy egy ilyen csatornán érdemi információ juthat el hozzám az életről. Szintén nagy tévedés volt. Olyan fontos emberi értékekkel szembesültem pár “lelkizős” videójában amik nélkül nem hiszem hogy ezen a szinten tartanék. Köszönöm hogy tudtodon kívül ennyit segítettél nekem és még megannyi rizslabdacsnak, :)


Engem ilyen dolgok motiváltak a célok elérésében. Benneteket mi sarkalt arra hogy változtassatok? Vagy mit éreztek mi tart vissza a sikertől? Írjátok meg kommentben! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hamvasítási tapasztalataim

KALLOS FLORILLUM FÉNY HAMVASÍTÓ VÉLEMÉNY

DR SACHER'S KÖRÖMVIRÁG KRÉM HOMOKTÖVIS OLAJJAL VÉLEMÉNY